Akciğer Kist Hidatik Hastalığı

Kist hidatik hastalığına: Ekinokokus gronulozus parazitin neden olmaktadır. Parazit esas olarak köpek, kurt, tilki gibi et yiyen hayvanlarda barınır. Ülkemizde genelde köpeklerden insanlara geçmektedir. Köpek barsaklarında yaşıyan parazitin yumurtalarını dışkısı ile dışarı atar. Yumurtalar dış ortamda bir yıl kadar yaşayabilirler. İnsanlara iyi yıkanmamış çiğ sebze ve meyveler yoluyla veya kirli içme sularından bulaşır. Ağızdan alınan yumurtalar karaciğer, akciğer ve diğer organlara yayılarak yaşamlarını sürdürür.  Akciğere yerleşen kistler uzun bir süre belirti vermeyebilir. Büyüdükçe akciğer parenkimi bronş, akciğer zarı, kalp ve büyük damar gibi yapılara bası yapmasına bağlı olarak öksürük, solunum sıkıntısı, göğüs ağrısı gibi çeşitli belirtiler ortaya çıkabilir. Kist eğer yırtılırsa  ağızdan acı su ve beyaz olan kist zarı atılabilir. Geç kalınan vakalarda enfeksiyon ve hava birikimine bağlı hayatı tehdit eden tablolar ortaya çıkabilir. Akciğer Kist Hidatik Hastalığının tedavisi cerrahidir. İlaç tedavisi, ameliyat edilemeyen hastalarda kullanılır.

Akciğer kist hidatik hastalığının bulaşmasının en önemli nedenlerini sıralayacak olursak