Koltuk altı aşırı terleme ameliyatı

Koltuk altında aşırı terleme

Koltuk altında normal fizyolojik ve duygusal ihtiyaçların ötesinde terleme olması durumudur. Bu durum normal ter bezlerinin duygusal uyarılara abartılı cevap vermesinden kaynaklanmaktadır. Acı ve ekşi gıdaların yenilmesi ile de aşırı terleme olabilir. Gün içinde değişik şiddetlerde terleme olabilir. Duygusal uyaranlar genellikle terlemeyi artırsa da herhangi bir sebep olmadan da terleme ortaya çıkabilir. Sempatik sinir sisteminin aşırı aktivitesi buna neden olur.

Dogru tanı ve etkili tedavi için hastadan detaylı bir öykü almak esastır. Belli bir nedene bağlı olduğu düşünülmeyen el,  koltuk altı veya yüz terlemesinde (primer bölgesel hiperhidrozda) ek testlere gerek yoktur. Ancak genel hiperhidroz varsa hastanın kan basıncı ve kilosuna bakılır, detaylı nörolojik muayenesi ve kan tetkikleri yapılır. Aşırı terleme, genel vücut terlemesi şeklinde ise nedeni araştırılır ve nedene yönelik tedavi yapılır.

Aşırı bölgesel terlemede Cerrahi ve cerrahi olmayan tedavi seçenekleri vardır.

Cerrahi olmayan tedavide topikal veya ağızdan alınan ilaç ..vb ile terlemenin azaltılması sağlanır.Ancak yan etkisi fazla ve kısa süre sonra şikayetler tekrarlamaktadır

El,  koltuk altı veya yüz bölgeselinde terlemenin kesin ve kalıcı tedavisi torakal sempatik sinir üzerine yapılan cerrahi uygulamalardır. En popüler olan klipslerin kullanıldığı ETS yöntemidir. Klipsin uygulandığı ETS yöntemi, bir çok avantaj sağlamaktadır.

Cerrahi tedavi öncesi mutlaka

• Şikayetlerin en az altı ay devam etmesi
  • Terlemenin bilinen bir nedeni olmaması
  • Uykuda terleme olmaması
  • Terlemenin simetrik olması
  • Hayat kalitesini bozması
  • Adelösan dönemden sonra şikayetlerin ortaya çıkmış olması araştırılmalıdır.