Sık sorulan sorular ve cevapları

Bölgesel Aşırı Terleme’nin zararları nelerdir?

Terlemenin yüksek miktarlarda olması ve özellikle belli bölgelerde çok terlemek, kişinin yaşam kalitesini düşürür. Sosyal yaşantıda zorluklara sebep olurken, örneğin koltuk altlarının sık sık ıslanması (genellikle çekingen karakterli olan) bu kişilerin daha da sıkılgan ve utangaç olmalarına yol açar. İş ilişkileri ve kariyer seçimleri bu durumdan etkilenir.

Aşırı el terlemesi ve avuç içi terlemesi, cep telefonu, bilgisayar ve araba kullanımı sırasında zorluklar yaşanmasına neden olur. İnternet ortamında el terlemesine çözüm bulmak için farklı yöntemler önerilse de, kalıcı çözüm el terlemesi ameliyatı da denen ETS yöntemidir.

Kişiden kişiye farklılık gösterse de bölgesel aşırı terleme sorunu, psikolojik sorunlara da neden olabilir. Böyle durumlarda tedavi olmaları gerekir.

Bölgesel Aşırı Terleme nedir? Neden olur?

Elleri yeni yıkanmış gibi ıslak, terlemiş halde günlerini geçirmek zorunda kalmak, tanıştığı kişi ile el sıkışamamak, yuvarlak kapı tokmaklarını çevirip açamamak, çok sık giysi değiştirme ihtiyacı duymak, cep telefonu, klavye ve araba kullanırken sorunlar yaşamak gibi durumlar Bölgesel Aşırı Terleme sorununa işaret eder.

Terleme vücut için doğal ve gerekli bir süreç olsa da, terlemenin aşırı miktarda olması kişi için zararlıdır ve sebebinin araştırılması gerekir.

Bölgesel aşırı terleme, eller, koltukaltı, ayaklar, alın ve yüz bölgelerinde normal fizyolojik ve duygusal ihtiyaçların ötesinde oluşan terlemedir. Bu durum normal ter bezlerinin duygusal uyarılara abartılı cevap vermesinden kaynaklanmaktadır. Acı ve ekşi gıdaların yenilmesi de aşırı terleme nedenleri arasında olabilir. Gün içinde değişik şiddetlerde olabilen terleme, herhangi bir sebep olmaksızın sempatik sinir sisteminin aşırı aktivitesi nedeniyle olur.

Bölgesel Aşırı Terleme Tedavi Aşamaları

1. Öncelikle Bölgesel Aşırı Terleme’nin nedeni belirlenir.
  2. Metabolik hastalık durumu, Stres Kaygı Bozukluğu durumu, Kalp Hastalığı durumu ve diğer nedenler araştırılır.
  3. Tedavi için, Cerrahi Tedavi (ETS Ameliyatı) veya cerrahi dışı tedavi alternatifleri değerlendirilir.
  4. ETS olarak bilinen, sempatik sinirin klips denilen titanyum teller ile bloke edilmesi yöntemi, bölgesel aşırı terlemenin kesin ve kalıcı çözümüdür. ETS Ameliyatı, Göğüs Cerrahisi uzmanı Doç. Dr. Orhan YÜCEL tarafından uygulanmaktadır.
  5. Tedavi sonrası takip sürecine geçilir. Önerilen tedavinin sonuçları kayıt altına alınır. Düzenli kontroller planlanır ve hasta tüm bu süreçte detaylı şekilde bilgilendirilir.
  6. Hastalar ameliyattan 1 hafta sonra normal yaşantılarına çok daha özgüvenli ve sosyal olarak dönebilir. Spor yapmalarında veya Askerlik görevlerini yerine getirmelerinde sorun yoktur.

Bölgesel Aşırı Terleme Nasıl Tedavi Edilir?

Aşırı Terleme Merkezi ile aşırı terleme şikayeti olan hastaların müracaat ettikleri branşlar bir araya gelerek hasta için en uygun tedavi yöntemini belirliyor.

Her biri kendi konularında uzman hekimlerimiz, hastaya özel tedavi yöntemini ortaya koyarak başarı şansının arttırılmasına katkı sağlamayı amaçlıyor. Böylece hastalar da sürece dahil ediliyor ve ihtiyaç duydukları bilgiye kolayca ulaşabiliyor.

Ameliyat Sonrası Hayat

Operasyonun ardından yaklaşık 8 saat sonra taburcu olunabilmektedir. Ameliyat kapalı yöntem ile uygulandığından ağrı ve uzun süreli yatışa gerek yoktur. Ameliyat sonucunda memnun kalmayan hastalar, kullanılan klipsin çıkarılmasıyla eski hallerine dönebilmektedir.